“Sõrmemängud” Pärnus 3 detsembril kell 18.00 ja Tartus 5 dets kell 18.30. Kestab poolteist tundi või pisut peale,osalustasu 10 eurot. Materjalide paljunduseks vajalik eelnev registreerumine viigi@pak.tt.ee,FB s minu kontol või 5086263

Kes poleks kuulnud, et liikumine on oluline nii lapse arenguks kui ka täiskasvanueas nii vaimse kui füüsilise tervise säilitamiseks. Mõni armastab jooksmist, mõni käimist, mõni ujumist. Kõik sobib!

Kätel on 54 luud, nendel hulgaliselt lihaseid, kõõluseid, närvikiude. Liigutades sõrmi, saab mõjutada keha biokeemiat ja läbi selle toetada mälu kä
ttesaadavust ning ajupoolkerade koostööd.Teada on, et lühimälu baseerub biokeemial, pikaaegne emotsioonidel. Nt vanadel inimestel meeles sündmused lapsepõlvest, kuid keeruline meenutada, mida eile sõi.

Prof. W.Hollmanni ettekandest Saksamaa kinesioloogia kongressil juunis 2012: ” Aastaks 2050 prognoositakse haigestumissageduste etteotsa dementsust ja Alzheimerit. Ühe sellise kaebusega inimese hooldamiseks läheb vaja 7 inimest…seda ei kanna välja ükski ühiskond.” LIIKUMA! Kõige ohutum ja odavam on sõrmemängud!

Antud teema on lai, puudutades IGA inimest, kuna kõigil meil on aju, info vastuvõtmine ja talletamine ning taas kasutamine. Kas tuleb tuttav ette mõni olukord, kus ei meenu midagi? Mida vanemaks inimene saab, seda sagedamini selline olukord tekib. Samas on füüsiliselt aktiivsetel inimestel mälu kättesaadavus parem.

Kasutusala on “kitsam”, kui juttu on laste arengust, insuldijärgsest taastumisest (sõrmede liigutamine aktiveerib kõnekeskust, soodustab peenmotoorikat), käe traumade/luumurdude taastusravi, karpaalkanali sündroom jne. Lisaks sobib inimestele, kelle liikumist piirab voodi või ratastool või aeg, motivatsioonipuudus, materiaalne ressurss.

Harjutused on lihtsad ja teostatavad bussis, rongis , televiisori ees. Kui asi tundubki lihtne, siis soovituslikult harjutusi mitte rohkem kui 15 minutit päevas, lastel kuni 7 minutit.